Męskie sposoby na relaks

Nieważne, jaki masz sposób na stres, ważny, by był skuteczny. W przypadku każdego mężczyzny może sprawdzić się coś innego – m.in. trening siłowy, pływanie, spacer z psem, gotowanie albo randka. Wypróbuj kilka i znajdź metodę, by się porządnie odstresować.

Sposoby na relaks – liczy się jakość

Przewlekły stres utrudnia funkcjonowanie i wpływa na pogorszenie samopoczucia i zdrowia, m.in. osłabia układ odpornościowy. Na szczęście działanie stresu można zniwelować dzięki wielu sposobom.

Każdy z nas znajduje się w jednej z dwóch grup – jedni preferują relaks aktywny, drudzy bierny. Może to być m.in. wyjście do kina, masaż, gotowanie, kanapa i film, ulubiona kawa na tarasie czy wyjście na piwo z kumplami, ale też bieganie po górach, wypad na kajaki lub długi spacer z psem. Jednak zamiast po powrocie z pracy sięgać po pilota, wypróbuj kilka sposobów i znajdź coś, co pozytywnie na ciebie zadziała.

Aktywność fizyczna

Dla wielu panów nie ma nic lepszego niż czynny odpoczynek. To najlepsza recepta, jeśli chodzi o zmęczenie fizyczne, czyli polecamy ją panom, którzy pracują umysłowo i spędzają kilka godzin przy biurku. Sport poprawia działanie układu immunologicznego i reguluje poziom hormonów w organizmie, pozwala utrzymać sylwetkę lub zbudować masę, wzmacnia serce i poprawia wydolność i siłę.

Poza tym wysiłek fizyczny kształtuje ciało, ale też charakter, czyli siłę mentalną. Jest wiele dyscyplin, które możesz uprawiać w pojedynkę lub w grupie – m.in. jazda na rowerze, gra w tenisa czy sporty wodne. Stres i złość rozładujesz, uprawiając sztuki walki, m.in. boks, karate lub kick-boxing. Uczą one dyscypliny i kontroli, rozładowują napięcie i negatywne emocje.

Wypady, wycieczki, wakacje, city break

Świetnie odstresowują też wakacje. Ten moment, gdy marzysz na plaży o niebieskich migdałach, kąpiesz się w morzu lub zapadasz w drzemkę na trawie. W zależności od tego, ile masz czasu i na co możesz sobie pozwolić, może to być wypad weekendowy albo dłuższe wakacje. Jedni wybiorą wylegiwanie się nad morzem, zwiedzanie starożytnych miast, inni trekking po pustyni albo żeglugę gwarantującą wyzwania i przygodę. Zabierz plecak, mapę lub nawigację, zestaw Wyluzowany Podróżnik ZEW for men i w drogę!

Najlepiej połączyć taki wypad z detoksem informacyjnym – to świetny sposób na efektywny wypoczynek. Wyłącz wszystko – laptop, telewizor i powiadomienia w smartfonie. Przez pierwsze dni może ci brakować social mediów, ale szybko docenisz chwile offline. Zresztą, co tu dużo mówić, najlepsze pomysły rodzą się w ciszy.

Seks

Nie da się ukryć, że świetnym sposobem na odstresowanie jest też seks. Stymuluje wydzielanie serotoniny i endorfiny, które potocznie nazywamy „hormonami szczęścia”. To sposób na hormony szczęścia bez recepty. Łagodzi stres, poprawia odporność i kondycję. Wraz z redukcją stresu obniża się ciśnienie krwi, a to zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób cywilizacyjnych.

Seks jest też elementem profilaktyki chorób psychicznych. Zalety miłości fizycznej dla psychiki to większe poczucia bezpieczeństwa i bliskości. Po udanym seksie promieniejemy, czujemy się zrelaksowani i rozluźnieni niczym po saunie lub masażu. Spada napięcie i poziom lęku, a rośnie zadowolenie i poczucie własnej wartości. Zresztą udowodniono, że seks może obniżyć poziom stresu i wpłynąć korzystnie na jakość snu. Regularne zbliżenia fizyczne budują więź i bliskość, co ma odbicie w związku, a także wiążą się z korzyściami zdrowotnymi.